صفحه 467 آخر سوره زمر و وصل به ابتدای سوره غافر..
فرازی از تلاوت استاد محمد احمد شبیب«قطعه ای هم فنی هم روحانی و معنوی»
مقام:بیات محیر-شاخه ی بیات نوا+بیات حسینی
دریافت
حجم: 1.03 مگابایت
فرازی از تلاوت سوره ابراهیم استاد عبدالباسط
خداوند کلمه طیبه و کلمه خبیثه را با مثال برای ما و مردم توضیح داده و معرفی می کند..
همراه می شویم این آیات را با نوای خاشعانه استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
به معنای آیات حتما توجه کنید که چگونه استاد طبق معنای آیات تلاوت می کنند.
فرازی جاودانه از تلاوت سوره بلد
استاد عبدالباسط
فقط تماشا کنید که چقدر بالا میخونه«با اکتاو 3 صدا میخوانند»..
چقدر صوت ایشون محشر و ملکوتی است..
تحریر های ریز و فنی و شکست صوتی خصوصا در«عینین»
آیه8
مواظب حنجره خود باشید..
دریافت
روزی پیامبر اکرم به خانه حضرت زهرا آمدند . حضرت علی و حسنین (صلوات الله علیهم اجمعین) هم در خانه حضور داشتند .
پیامبر خطاب به اهل بیت خود فرمودند :
(چه میوه ای از میوه های بهشتی میل دارید؟به من بگوئید تا به جبرائیل بگویم از بهشت برایتان بیاورد.)
امام حسین که در آن روزگار در سنین کودکی بودند از بقیه اهل خانواده سبقت گرفتند. رفتند در دامن رسول خدا نشستند و عرضه داشتند :
(پدر جان به جبرائیل بگوئید از خرماهای بهشتی برای ما بیاورد .)
و حضرت رسول اکرم هم به خواسته حسین خود جامه عمل پوشانیدند و به جبرائیل دستور دادند یک طبق از خرماهای بهشتی برای اهل بیت بیاورد.
مدتی نگذشت که جبرائیل یک طبق خرمای بهشتی را آورده و در حجره حضرت زهرا (سلام الله علیها) گذاشت.
پیامبر خطاب به دختر خود فرمودند :(فاطمه جان یک طبق خرمای بهشتی در حجره تو نهاده شده است ، آنرا نزد من بیاور .)
حضرت زهرا آن طبق را آوردند و نزد پدر گذاشتند. پیامبر خرمای اول از درون ظرف برداشتند و در دهان سرور جوانان اهل بهشت امام حسین نهادند و فرمودند:« حسین جان نوش جانت ، گوارای وجودت.» سپس خرمای دوم را از درون ظرف برداشتند و در دهان دیگر سرور جوانان اهل بهشت امام حسن نهادند و باز فرمودند:«حسن جان نوش جانت،گوارای وجودت.» خرمای سوم را در دهان جگر گوشه خود حضرت زهرا نهادند و همان جمله را هم خطاب به ایشان بیان کردند.
خرمای چهارم را هم در دهان حضرت علی نهادند و فرمودند:« علی جان نوش جانت،گوارای وجودت.» خرمای پنجم را از درون ظرف برداشتند و باز دوباره در دهان مبارک حضرت علی نهادند و همان جمله را تکرار نمودند .
خرمای ششم را برداشتند، ایستادند و باز در دهان مبارک حضرت علی گذاشتند و باز همان جمله را تکرار کردند.
در این هنگام حضرت زهرا فرمودند:(پدر جان به هر کدام از ما یک خرما دادید اما به علی سه خرما و در مرتبه سوم هم ایستادید و خرما در دهان علی گذاشتید . چرا بین ما اینگونه رفتار کردید؟)
رسول اکرم خطاب به دختر خود فرمودند:(فاطمه جان وقتی خرما در دهان حسین نهادم ، دیدم و شنیدم که جبرائیل و مکائیل از روی عرش ندا بر آورده اند که : «حسین جان نوش جانت ، گوارای وجودت.» من هم به تبع آنها این جمله را تکرار کردم وقتی خرما در دهان حسن نهادم باز جبرائیل و میکائیل همان جمله را تکرار کردند و من هم به تبع آنها آن جمله را گفتم که:«حسن جان نوش جانت،گوارای وجودت.»
فاطمه جان وقتی خرما در دهان تو نهادم دیدم حوری های بهشتی سر از غرفه ها در آورده اند،می گویند:« فاطمه جان نوش جانت ، گوارای وجودت. » من هم به پیروی از آنها این جمله را تکرار کردم.اما وقتی خرما در دهان علی نهادم شنیدم که خداوند از روی عرش صدا می زند:« علی جان نوش جانت ، گوارای وجودت.»به اشتیاق شنیدن صوت حق خرمای دوم در دهان علی نهادم باز هم خداوند از روی عرش ندا زد که:«هنیأ مرئیاً لک یا علی.» یعنی نوش جانت ، گوارای وجودت علی جان.به احترام صوت حق از جا برخاستم و خرمای سوم در دهان علی نهادم ، شنیدم که باز خداوند همان جمله را تکرار کرد و سپس به من فرمود:« یا رسول الله بعزت و جلالم قسم اگر تا صبح قیامت خرما در دهان علی بگذاری من خدا هم می گویم علی جانم نوش جانت ، گوارای وجودت.»)
بر محمد و خاندان پاک محمد صلوات
از تلاوت های خاطر انگیز استاد کامل یوسف البهتیمی از اساتید صاحب فن نسل طلایی(اساتید صاحب سبک مصری)
مقام:دستگاه صبا
سوره بروج
از خلاصه زندگانی این استاد عزیز باید گفت سال 1301 خورشیدی متولد شده و در عهد طفولیت با کلام خدا انس گرفته و در کودکی حافظ کل قرآن شدند..در سال 1330 به رادیو سراسری مصر راه یافته و با بزرگان عرصه حفظ و تلاوت قرآن از جمله استاد رفعت،مصطفی اسماعیل،عبدالباسط و محمد صدیق منشاوی آشنا شد و از آنها درسهای بزرگی را گرفت..صمیمیت استاد بیشتر با استاد منشاوی بود؛زیرا هم سن و سال بوده و سبک قرائت این دو به لحاظ صوتی،لحنی و در کل فنی به هم شبیه است.